27 Aralık 2013 Cuma

Bir Sazan Avı: Yalçın Bayer


Yalçın Bayer, bugün (27 Aralık 2013) Hürriyet'te yayımlanan köşe yazısında  birkaç gündür sosyal medyada dolaşan bir alıntıya yer vermiş. Yukarıda yer alan ve Erbakan'ın dershane tartışmalarını öngördüğüne kanıt olarak sunulan bu alıntının bir "dipnot" ile verilmiş olması Bayer'e çok inandırıcı gelmiş olmalı ki alıntıya kitabı görmeden sayfa numarası ile birlikte aynen yer vermiş  köşesinde. 

Dipnottan anladığımız kadarıyla kitabın ismi M. Özdoğan Günlükleri. Bu durumda kitabı M. Özdoğan yazmış olmalı. 2004 de kitabın yayın yılı. Erbakan'a ait bu sözün kaynağı niye Erbakan değil de M. Özdoğan, o da belli değil tabii. 

Alıntıyı ilk gördüğümde pek inandırıcı gelmemişti bana, üstünde durmamıştım. Bayer çok inandırıcı bulduğundan "Yahu kim bu M. Özdoğan, nerede bu kitap?" diye sormayıp büyük bir skandala imza atmış aslında. Kendisi troll'lendiği gibi, milleti de köşe yazısında troll'lüyor.

Eğer Yalçın Bayer, zahmet edip de M. Özdoğan Günlükleri diye bir kitabı hiç olmazsa Google'da arasaydı sadece bu alıntının yapıldığı yerlerde kaynak olarak gösterildiğini, adının başka hiçbir yerde geçmediğini görürdü. M. Özdoğan kimdir diye baksaydı Google ve çeşitli elektronik makale/dergi kaynakları ona şu sonuçları getirecekti:

Çevrebilimi alanında çalışan Mutlu Özdoğan isimli bir akademisyen
Arkeoloji alanında çalışan Mehmet Özdoğan isimli bir akademisyen
Gastroenteroloji alanında çalışan bir akademisyen
Onkoloji uzmanı Mustafa Özdoğan

Hiçbirinin de "M. Özdoğan Günlükleri" diye bir kitabı yok! Peki başka bir M. Özdoğan olabilir mi söz konusu kişi? Hiçbir kütüphane taramasında böyle bir şeye rastlayamadım. Olsa bile Bayer'in bu kişiyi bulduğunu hiç sanmıyorum!

Yalçın Bayer, her gördüğüne inanmaması gerekiğini öğrenir belki artık. Umum-i tedrishane diye bir tamlama olmayacağını, bunun olsa olsa "umumî tedrishane" olabileceğini de...



3 yorum:

  1. Ben de bir artaştırma yapayım dedim ve aynı şeylere ulaştım yazık ki yazık :)

    YanıtlaSil
  2. Biri yalçın Bayere nerede bu günlükler kim bu adam diye sorsun lütfen :) bir saattir arıyorum bulamadım şahsıda günlüğünüde.

    YanıtlaSil
  3. Yalçın Bayer, Erbakan Hükümeti zamanında gençler "Cuma Namazı'na gidiyor, tehlike büyüyor" diyen yazar değil mi? Şimdi Erbakan üzerinden Erdoğan'a çamur atıyor. Çamura batması normal :)

    YanıtlaSil